Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
W dniu 26 marca 2014 roku o godz. 10:00 w Sali Gminnego Ośrodka Kultury w Nurze odbyło się spotkanie dotyczące przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 63 i drogi wojewódzkiej nr 694 w Nurze.
W spotkaniu, zainicjowanym przez Wójta Gminy Nur, wzięli udział przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie Rejon Drogowy Węgrów Siedlce, Komendy Wojewódzkiej w Radomiu, Komendy Powiatowej w Ostrowi Mazowieckiej, radni Gminy Nur oraz pracownicy Urzędu Gminy Nur.
Nadrzędnym wnioskiem tego spotkania było ogólne poparcie dla zamiaru realizacji budowy ronda w rejonie ww. skrzyżowania, w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W ostatnich 4 latach, według statystyk GDDKiA na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 63 i drogi wojewódzkiej nr 694 w Nurze zdarzyło się 8 wypadków (w tym 3 ofiary śmiertelne) i 9 kolizji. Najczęstszą przyczyną kolizji było niedostosowanie prędkości oraz wymuszenie pierwszeństwa przejazdu. W tym miejscu jest ograniczona widoczność poprzez istniejące zagospodarowanie terenu tj. rosnące drzewa, krzewy, stojące tablice reklamowe oraz niedostateczne doświetlenie skrzyżowania. Zadanie przebudowy na skrzyżowanie typu rondo zostało wpisane do programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego GDDKiA. Termin realizacji tej inwestycji był zaplanowany na 2006 rok. Sporządzono projekt budowlany, zabrakło jedynie środków finansowych (tak twierdzi GDDKiA). Podjęto doraźne środki poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania: zamontowano światła pulsacyjne w pasie drogi podporządkowanej – nr 694 oraz akustyczne znaki poziome. Działania te jednak nie przyniosły spodziewanej poprawy. Pogarszający się stan techniczny drogi wojewódzkiej nr 694, ubytki w nawierzchni bitumicznej, załamane pobocza oraz zastoiska wody dodatkowo absorbują uwagę kierowców, odwracając ją od faktycznego zagrożenia bezpośrednio na skrzyżowaniu.
W rejonie skrzyżowania w soboty w Klubie Nevada odbywają się duże dyskoteki, na które przyjeżdża około 700 samochodów. Natężenie przejeżdżających pojazdów jest tak duże, że służby policyjne są coraz częściej zmuszane kierować ruchem drogowym.
Następnie uczestnicy spotkania przeprowadzili wizję lokalną w rejonie przedmiotowego skrzyżowania.
Po powrocie do sali obrad sporządzono wnioski stron, w których sformułowano doraźne sposoby poprawy bezpieczeństwa. Zobowiązania przedstawicieli zarządców drogi krajowej nr 63 i drogi wojewódzkiej nr 694 nie są rozwiązaniami, których oczekują mieszkańcy gminy Nur.
Spotkanie to nie kończy starań i zabiegów samorządu gminnego zmierzających do budowy ronda na „krzyżówkach” w Nurze, ponieważ duża determinacja gminy Nur, mieszkańców powiatu ostrowskiego, oraz gmin ościennych, w tym z województwa podlaskiego zmusza do bardziej stanowczych działań.